Gymnasieval

Varit på stadsbiblioteket idag - utställning för oss ungdomar som ska söka till gymnasiet.
Alla elever som pratade och berättade om sin skola och linje gjorde mig ännu veligare. Alla ville ju självklart göra "reklam" för sin egna linje så ingen var missnöjd.. Så på ett sätt verkar det ju som att vad jag än väljer kommer det bli bra. Men samtidigt blir det ännu jobbigare, det hade varit bättre om några linjer var sämre än andra. Då kunde man åtminstonde välja bort några linjer.
Just nu är jag väligt inne på att läsa något med journalistik... tror jag... Men grejen är den, att jag vill gå på sannarpsskolan för där verkar allting bäst. & på just sannarp så finns ingen specifik journalisk linje..
LBS har en journalisk linje men jag vill inte gå på en liten friskola..

Det är så svårt alltihop så det ska faktiskt bli roligt att se vad jag väljer i slutändan.
Sen har vi ju även Samhäll/Europa som jag velat gå hur länge som helst. Det verkar verkligen jättekul, lärosamt och engelskt. Problemet är bara att intagningspoängen är väldigt höga och skolan i London (som jag har läst)är väldigt jobbig. Med mycket prov, inlämningsuppgifter och läxor. Så just nu är jag helt förvirrad! Vet inte vad jag ska välja. Det känns som hela min framtid hänger på vilket gymnasie jag väljer. Samtidigt vet jag att det inte är så...

långt inlägg med mina tankar .

Kommentarer
Postat av: Anonym

gå på drottning blanka.

2008-10-09 @ 20:07:32
Postat av: Anonym

välj inte john bauer bara. Visst linjerna och programet och en del (dom flesta) lärana är bra. Men inte själva skolan. Tycker det är lite dåligt upplägg, finns mkt som john bauer måste arbeta på för att det ska bli bättre. I och för sig så är det en friskola och finns mkt som jb är bättre på en sannarp, en sak är skolmaten. Vi får jättefin mat, mat som verkligen är lagad från grunden, inget halvfabrikat. Sen är själva skolan (inredningen) helt okej. :) Om du är intresserad av ekonomi/företagande så kom till öppet hus den 18 oktober klockan 10 :) kan iaf vara värt ett beskö? ;)

2008-10-09 @ 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0