Nu är dom klara!


Nu är mina två noveller klara, den ena om "Gatans barn" och den andra "född att bli journalist"!
Lämnade även in arbetet om lokaldelen.se idag ,
igår: musikprov
idag: engelska nationelltprov - så vi vet hur det går till!


ur född att bli journalist!

"Sover du verkligen gott om nätterna?" En gammal dam med skäggstubb, skinnväska och hunden sittande jämte henne i koppel reagerade på mitt frågeval angående ett reportage om gamlingarnas rynkor. Frågan som for ut ur hennes rödmålade mun minns jag så tydligt. Svarade något i stil med "Ja du, det kan du tro, Tempur kuddarna gör verkligen sitt jobb". Sen den dagen har jag börjat tänkta till lite, tänk om en envis liten skitstövel som inte har någon integritet för fem öre skulle ha kommit fram till mig - undra hur jag skulle reagera då? Förmodligen på samma sätt.

ur Gatans barn!

Pengarna brände i min hand, hjärtat pulserade hårt och svetten rann längs min fräkniga panna. Jag var tvungen att bege mig från detta lyxhus. Pengarsedlarna skulle rädda mig, men framförallt min bror, från de hemska liv vi levde för tillfället. Att stjäla är ett brott och jag visste att jag gjorde fel. Kanske skulle jag åka fast av polisen, men den risken tog jag...


Kommentarer
Postat av: Hanna

skit bra jennsa!:D MVG,MVG, MVG!!!

2008-10-03 @ 15:13:25
URL: http://hdd.blogg.se/
Postat av: Hanna

skit bra jennsa!:D MVG,MVG, MVG!!!

2008-10-03 @ 15:14:54
URL: http://hdd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0