plugga tills du är nöjd

Julia skulle träna så jag fick skjus hem och vet ni vad jag gjorde hemma? pluggade såklart! Men för att det skulle bli roligare och lättare gjorde mamma glass med maränger, chokladsås och grännas polkagrisar. yummie!
Känns som det har blivit en vana att plugga mycket och ofta. :)
Men men, sista året i grundskolan betyder:
Betygen ska vara bra för att komma in på den linjen man vill.
Man ska sköta läxorna 
Vara redo inför proven.
 
SamhällsEkonomi prov idag vilket gick bra tycker jag, det känns så iaf. Frågorna var ganska kluriga!
samhällsekonomi har varit intressant att läsa om tycker jag. Känns nästan tråkigt att lämna det ämnet men nu ska vi börja läsa om världskrigen. Det ska också bli väldigt intressant.

jag har kommit på ett nytt "läx-motto" - så nu har jag två!
1. plugga tills du är nöjd.
2. tänk på att ämnet du läser är riktigt intressant
 (även om du inte tycker det) - jag kan nästan garantera att det blir lättare. Det blir det för mig iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0