but still a job

Jag blir så trött på folk som kommer med negativa saker om mitt jobb som reklamutdelare. Vilket gör att jag i många fall glömmer personer som är positiva till mitt reklamjobb.


Okej, jag kan erkänna - Det är inget jobb med hög lön, snygga kläder, trevliga kunder.. men det är fortfarande ett jobb.

Många av oss ungdomar har inte ens ett jobb, så varför klaga på dom som tar sitt ansvar, sköter sig och har ett jobb?

Här är ett exempel från dagens runda!
Mitt dåligt humör och min trötthet i benen gjorde sig påmind. Detta gjorde inte saken bättre av att en gubbe lägger sig på tutan och pekar med sitt vänstra finger att "cyklister cyklar på höger sida om vägen" - han såg mycket tydligt att jag var reklamutdelare.


Hur ska jag kunna dela ut reklam ifall jag bara får köra på höger sida, hade han tänkt sig - hoppa av cykeln och springa över med reklamen till husen på vänster sida?

Jag fortsatte trampa på, fortfarande på fel sida vägen och låtsades ignorera gubbens klagomål men inom mig bubblade ilskan.

Jag har granskat denna händelse i min hjärna och kommit fram till följande:
Om jag i detta läge varit kille, hade jag förmodligen pekat "fuck you" med långfingret eller kastat tidningar på bilen.

Om jag vore en kvinna i 35 års ålder skulle gubben inte ha tutat och klagat på mig, han kanske till och med hade hälsat.

Och till det sista: om jag vore mig själv, så hade jag gjort precis såsom jag gjorde - fortsätta cykla fridfullt och lugnt.

Bara för jag har ett "skitjobb" och är en ungdom ska ni inte komma och klaga, jag tar mitt ansvar och har ett jobb - räcker inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0