mimmi & jenny först i mål!

shaa!
sitter här framför datorn - trött, seg och glad! först cyklade jag och avalon till skolan där morgonen började med no-prov! provet gick bättre än väntat - känns det som! därefter cyklade vi till vilshärad, vilket kanske tog 15 minuter - inte så långt! alla gjorde sig redo och fullpackade Cissis bil med sina väskor och kläder! :) startnummer 5 fick jag och mimmi! först ut var lisa och julia!
nervös var jag, förstår inte varför! nervösare än för no-provet! haha! det blev vår tur och vi sprang iväg.


kontroll efter kontroll prickade vi in och trötta var vi mest i början! mimmi och jag fick upp tempot. hann ikapp några, blev "omkörda" och sprang förbi några! när vi tagit 5 kontroller började det roliga. jag fick för mig att ta en genväg, rätt över istället för att springa på stigen. mimmi tyckte det var en dum idé för att vi inte lyckades förra gången, då blev det fel!



nu i efterhand kan jag hålla med henne, men det blev faktiskt en genväg! :D vi började då som sagt för att ta den där genvägen, skogen blev tätare och tätare, träden låg huller om buller och våra ryggar var böjda till max för att komma under träd och liknande. tillslut trodde vi det var helt kört och jag blev så arg på mig själv! haha, vi började skrika HALLÅÅ ? haaalllåååå? men sjävklart så svarade ingen! (: vi fortsatte att gå och tillslut lättade skogen och framför oss ser vi en stig! yeeey! rätt stig dessutom, snacka om skicklighet av oss!




när vi väl kommer i mål vår vi får riktigt glada nyhet! VI VAR FÖRST AV ALLA I KLASSEN! :) det är ju iförsig ingen tävling, men det blir att man gör det till en sådan! alla tävlar mot alla, man jämför tider och resultat. och när det går bra, visst peppar man sig själv och blir glad åt det och visst deppar man när det inte går lika bra. just denna dag blev vi peppade och klarade det!
jenny och mimmi var riktigt glada! alltså 5 km orientering på 1 h 05 min.
duktigt av oss!
vi har sprungit på all sorts mark idag - sand, lera, gräs, stigmark och asfalt. skorna luktar äckligt efter många kliv i lera.
ett långt inlägg, men kände att ni ville veta! haha

nu ska jag äta lunch , ha det bäst gott folk! <3

Kommentarer
Postat av: MaRtIn

Grattis =D gött jobbat ;) själv så brukar man bli så stressad så man tapar bort sig på sånt =P sist jag "tävlings" orgenterade så tappade jag bort mig o fick inget resultat =P så om jag springer så springer jag helst utan kontroller ;)

2008-09-11 @ 18:47:55
Postat av: Mimmi

Yeah !!:D det var riktigt skoj när vi kom i mål men inte själva springande :P höhö!!

2008-09-11 @ 18:53:45
Postat av: Annie

Ja som sagt för vissa gick det inte lika bra x)

Men till er ett stort grattis ! :)

2008-09-13 @ 17:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0