back to work.

dagen till ära ska jag plugga!
jag som trodde jag skulle slippa det på lovet.
min bok, min släktkrönika och mitt fördjupningsarbete ligger och väntar på mig.
back to work people. 

 

en liten del jag suttit och skrivit på "morgonen".. blir nog ett antal ändringar, men såhär ser det ut innan finslipet.

Något som verkligen fick mig att inse faran för oss judar var den såkallade kristallnatten. Massvis med synagogor förstördes, människor mördades och judar tog självmord. Obeskrivligt traumatisk natt, min familj satt bara och hoppades på att ingen av Hitlers SS soldater skulle knacka på just vår dörr. Pappas & morfars gemensamma järnaffär vandaliserades och plundrades. Vår ekonomi minskades tydligt på så sätt. Vår ekonomi var pappa mest ledsen över, för jobben var så få denna period. Morfar såg det istället som tur, att dom inte mördades oss istället. Jag såg det mer som ett hot, att detta bara var början på något riktigt otäckt och kusligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0