nationella franska muntliga!

Vi skulle prata om olika saker - föra en konversation på franska helt enkelt.

Annie: quest-que tu voudrais Ludvig?
(vad ska du beställa Ludvig?)
Ludvig: Je voudrais une juice et une sandwich. Et toi Jenny?
(jag beställer en juice och en macka. du då jenny?)
Jenny: Je voudrais un femme de la sandwich.
(Jag beställer en kvinna på en macka.)

alla börjar garva .

det jag egentligen skulle säga var - Je voudrais une faim de la sandwich. (jag beställer en skinkmacka.)

( observera att det kan stå heeeelt fel på franska.. )


Kommentarer
Postat av: annie

HAHA jenny fel igen x) nu ska du ha hungrig på macka x) det ska vara jambon, det är skinka ;)

2009-05-14 @ 15:08:58
Postat av: Mathilda

hah, kvinna på en macka ^^ ;D

2009-05-18 @ 10:06:10
URL: http://mathildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0