en total och förlamande hopplöshet

-
jag har upplevt saker som människor bara drömmer om. jo visst, det är sant.
men jag har också upplevt saker som människor inte ens kan drömma om.
och nu menar jag inga positiva upplevelser direkt.
jag älskar paris, misstolka mig inte. men efter en höst i paris,
inser man att det faktiskt finns så mycket mer.
att världen ÄR så mycket mer än lilla Halmstad.
människors kraftansträngningar för att se så bedrövliga ut
som möjligt för att tjäna pengar för dagen.
att vända på sina benproteser för att se så vanskapt ut som möjligt,
att söva ner sitt eget barn eller hund,
för att få människor att tycka synd om dom.
"titta så fint hon sover i sin mammas knä"
var en vanlig kommentar bland de förbipasserande turisterna.
att visa sitt avskalade och oerhört smala ben
för folket är också ett sätt.
-
jag har insett att världen är mer sjuk,snedvriden,hemsk,ensam än jag någonsin kunde föreställa mig.
och det är en erfarenhet som jag kommer bevara hela mitt liv.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0