"väldigt obetydlig"

Igår köpte jag mina skoböcker för 450 kr.. Värt, eller? Ska inte klaga, fransmannen framför mig köpte också tre böcker och fick betala 117 euro. Det är så stor skillnad på skolorna här respektive i Sverige att man ibland måste ta ett extra andetag och tacka sin familj för att man växte upp i Sverige. Även om vår lärare är sjukt bra så sitter den franska disciplinen i hennes ryggmärg. "stoppa ut tuggummit", "ohlala, inga telefoner på lektionen", "inte dom orden i mitt klassrum".. (jag har inte fått någon tillsägning ännu) men jag är glad över att jag går i skolan här, får uppleva allt detta. Alla vill lära sig då vi som studerar har betalt själva (nästan alla..) vilket gör stor skillnad! Första dagen hade vi grammatiks prov, fick tillbaka det igår och översättningen till svenska på hennes kommentar blir "väldigt obetydlig/klen/svag..". NU KÖR VIIII, ska få "väldigt bra/perfekt" innan jag är klar med kursen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Yes! Jag gillar den inställningen till händelser och livet! Go for it Jenny! You will make it!! KRAAAM

2012-09-09 @ 12:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0